Jeste li u narodu poznatiji kao konsultant za digitalnu transformaciju ili kao učesnik kvizova?
Definitivno kao učesnik i pobednik kvizova. Nije ni čudo, ako znamo da je TV Slagalica gledanija čak i od Dnevnika 2. 🙂
Ipak, kvizovi su hobi i zadovoljstvo, a digitalna transformacija ozbiljna stvar, koja donosi promene organizacijama, procesima i ljudima, tako da bih voleo da dam svoj doprinos na tom polju i da napravimo neke sjajne stvari na tom putu.
Šta je svrha digitalne transformacije?
Imate 2 izbora: ili ćete ući u digitalnu transformaciju ili ćete stagnirati u poslu, a znamo svi gde vodi stagnacija…
Digitalna transformacija je proces korišćenja digitalnih tehnologija u svrhu temeljne, radikalne transformacije modela poslovanja.
To je strateška transformacija poslovanja koja zahteva sveobuhvatne organizacione promene, na bazi digitalnih tehnologija.Podrazumeva orijentisanost ka konstantnim promenama i inovacijama, kao i svest o kupcu i njegovim potrebama.
Gde je Srbija na skali od 1 do 5 i šta to znači? Koje pretnje nosi sa sobom, a koje mogućnosti nam otvara?
Hajde da ne budemo ni pesimisti, ni optimisti, i da kažemo 3. Međutim, ako ne težimo čistoj petici u problemu smo, jer se svet ubrzano menja.
Transformacija je uvek i prilika i pretnja, zavisi od našeg stava i spremnosti da prihvatimo promene. Najveća pretnja je da nas trendovi koji dolaze poput moćnog talasa prevrnu i potope. Šansa je da budemo proaktivni i iskoristimo taj talas da nas pogura ka cilju.
Konkretno, upoznajte tehnologiju, iskoristite benefite koje vam pruža, a najvažnije, ubedite ljude da prihvate promene. U ljudima je ključ.
Kada je digitalni marketing u pitanju, koja je najzastupljenija potreba tržišta? Generisanje lidova, kreiranje levka, automatizacija procesa…?
Podaci su trenutno najvrednija valuta, a oni se dobijaju i kroz generisanje lidova koje ste pomenuli. Treba da upoznate ljude, njihova interesovanja i ponašanje u određenim situacijama. Kada raspolažete podacima, odnosno kada naučite da ih tumačite, spremni ste za naredni korak, a to je automatizacija procesa kroz korišćenje pametnih softverskih rešenja.
Da se razumemo, ne mislim da će ikada uticaj ljudi nestati iz marketinga, oni će uvek igrati ključnu ulogu. Samo je tendencija da se manuelni posao prebaci mašinama, što ostavlja više prostora za kreativnost i strateško planiranje, koji su preduslovi za svaki dobar rezultat i napredak.
Možete li sa nama da podelite akcione korake – odakle da krenu, koju metriku da prate, koliko im vremena treba da postignu željeni rezultat?
Posvećenost i strpljenje – to su dve ključne reči. Šta god da radite, trebaju vam.
Uvek krenite prvo sa analizom, planiranjem, postavljanjem ciljeva. Zatim idite na izradu strategije gde ćete definisati vaše prednosti i mane, ton i način komunikacije, poruke koje šaljete, proizvode i usluge koje plasirate.
Sledi implementacija u kojoj uvek morate biti spremni na korekcije i promene, a bićete spremni ukoliko konstantno testirate i analizirate rezultate. Budite strpljivi, nekad će rezultat doći kroz nekoliko nedelja, nekad posle godinu dana i više.
Ukoliko na tom putu donosite teške odluke i ponekad vam je neugodno, na dobrom ste putu. Kreativnost, strateško planiranje, organizacija i analitika u sinergiji daju sjajan ishod.
Šta biste poručili mladima – odakle da počnu ako žele da se specijalizuju za digitalni marketing ili postanu konsultanti?
Karijera u digitalnom marketingu ima sjajnu budućnost. Potencijal je velik, i ova industrija daje sjajne mogućnosti, jer u njoj mogu da rade ljudi različitih profila, talenata i interesovanja, samo ako imaju dobar stav i volju da napreduju i uče.
5 ključnih koraka za uspešan početak karijere u digitalnom marketingu
1. Upoznaj sebe
2. Postavi ciljeve i planove
3. Edukuj se svakodnevno
4. Poveži se
5. Zadrži pozitivan stav