Elevator Pitch – kako predstaviti biznis za 30 sekundi

  • Post category:Objave

Pazite šta gledate na Youtube -u i pazite od koga učite.

To bi bila moja poruka nakon što sam pogledao video jednog domaćeg autora koji je pokušao da odgovori na pitanje kako predstaviti biznis za 30s ili manje. 

Zašto? Zato što kad god dam šansu domaćim autorima i poželim nešto da pogledam ili poslušam, u 95% slučajeva se duboko razočaram.

Razočaram se lošom strukturom same lekcije, razočaram se kad vidim da su pogledali video od nekog stranog autora na temu kao što je Elevator Pitch i onda ga prepričali (i to prilično loše), razočaram se kad vidim da im fali poznavanje osnova biznisa (sa akcentom na menadžment, poslovne funkcije i osnovne tokove u organizaciji).

A vole da se frljaju modernim terminima…

Hajde da krenemo redom i objasnimo stvari korak-po-korak kako predstaviti biznis…

Slika elevator pitch - kako predstaviti biznis

Šta je Elevator Pitch i kako predstaviti biznis?

Elevator Pitch je alat u komunikaciji koji Vam omogućava da u 3-4 rečenice predstavite svoj biznis bilo kom sagovorniku.

Znači, imate tek toliko vremena koliko traje vožnja liftom. Cilj je da ostanete upamćeni! (To naravno domaći autor nije pomenuo. Siguran sam da nije pomenuo jer ne zna.)

Dakle, ne koristi se Elevator Pitch zato što nemate pametnija posla ili da biste pričali pa pričali. Koristi se jer imate cilj, a cilj je da Vas zapamte.

Šta je rekao dotični o tome kako predstaviti biznis?

“Treba da kažete ko ste, šta ste, šta nudite, čime se bavite.

Na primer:

“Pozdrav, moje ime je X. Vlasnik sam agencije XY za digitalni marketing. Pružamo sve vrste usluga vezanih za marketing – od dizajniranja Vaših sajtova, SEO optimizacije, kreiranja 2D i 3D animacija. Imamo nekoliko klijenata sa Balkana i nekoliko iz SAD-a. I ono što nas može opisati u jednoj reči je kvalitet“.

Na prvi pogled, to je to. Ali suštinski, jedino što je zajedničko sa Elevator Pitch-om jeste to što je kratko. Ako hoćete da proverite da li sam u pravu, probajte za 20 minuta da ponovite to što je rekao pa ćete videti da jesam.

Zašto ovakav Elevator Pitch ne valja?

Prvo, “ko ste i šta ste“ je jedno te isto. “Šta nudite i čime se bavite“ je takođe jedno te isto. Da ne kažem da me reč “nudite“ podseća na oglase o erotskoj masaži ili čak neke još eksplicitnije. 😊

Drugo, najvažnija stvar fali – kome se obraća, koji problem rešava i kako?

Treće, kupca apsolutno ne zanima da li on ima par klijenata odavde ili odande. Pogotovo ga ne zanima ako to kaže neodređeno. Ili ako su to no-name firme. Pri tom, neće zapamtiti (a sećate se šta je cilj ovog alata). I najvažnije, neće mu klijent verovati. Jer nema nikakvog dokaza.

Sasvim drugačije zvuči kada se kaže: “Imam 5 klijenata iz SAD-a od kojih je najpoznatiji Epl.“ E, to se lako pamti, to odjekuje i u ušnim školjkama i u sećanju.

Ali pošto mu Epl nije klijent, nema potreba da pominje to samo da bi nešto pomenuo. Dakle, kupca ne zanima ko su tvoji klijenti (to zanima tebe); kupca zanima koji problem možeš da mu rešiš, a to u gornjem primeru nije ni pomenuto.

Četvrto, lep pokušaj da se završi govor, ali neubedljiv. Ne znači da ste kvalitetni, ako ste rekli da ste kvalitetni. Fali konkretan dokaz o kvalitetu ili opis mehanizma kojim postižete zacrtani kvalitet.

Peto, fali poziv na akciju. Ispričali ste svoju priču i šta dalje? Ako je primarni cilj da ostanete upamćeni, sekundarni je da nastavite konverzaciju. A to Vam omogućava poziv na akciju. (Za ovu priliku najbolje je da to bude u formi pitanja.)

Kako bi trebalo da izgleda Elevator Pitch, tj. kako predstaviti biznis?

“Ja sam X. Pomažem luksuznim hotelima (na primer) da privuku što više gostiju tako što im isporučujem sveobuhvatna rešenja na polju digitalnog marketinga. Od veb dizajna, preko SEO optimizacije do 3D animacije. Jasno mi je da je zbog korone u toku borba za svakog gosta, a iskustvo koje kreiramo za posetioce vašeg sajta jeste ono što ga dovodi u Vaš hotel. Kako trenutno radite akviziciju gostiju?“

Uočavate li razliku u jasnoći i konkretizaciji? Ovo je školski primer kako predstaviti biznis za 30s. I to jezikom kupca.

Nije lako ovo ispaliti ko iz topa. Ali kad provežbate 200-300 puta pred ogledalom, onda uđe u krv i možete ponoviti kad hoćete, gde hoćete i koliko hoćete. I izdominirati svaki put.

Pre neki dan je moja supruga trebalo da snimi video poruku za svoju firmu i pitala me je da joj pomognem. Napišem joj šta da kaže i poteram je da uvežba. Nije bilo lako. Maltene smo se razveli tokom uvežbavanja. Ali uspela je da izgara. 

Kad je snimila finalnu varijantu i poslala, oduvala ih je sve. I svi su komentarisali: “Je l’ ti Aca pomogao?“ “Lako je tebi kad ti se muž bavi konsaltingom“ itd.

Evo još jedan primer za razmišljanje:

Ja sam Aleksandar Sarić. Pomažem B2B kompanijama da povećaju broj klijenata ili da sistematizuju svoje poslovanje.

Prethodni tekst je najbolji pokazatelj da li znam o čemu govorim i da li imamo prostora za saradnju. S obzirom da je javan mogla bi me kontaktirati i Vaša konkurencija. Hoćete li dopustiti taj rizik?

P.S. Znate li sad kako predstaviti biznis? Ili Vam treba pomoć?

Play Video about Video Thumbnail: Prodajni i poslovni mentor | Konsultant | Aleksandar Sarić

Ako želite da napredujete brže i imate direktnu podršku u implementaciji, predlažem da proverite još 2 načina na koja mogu da Vam pomognem:

6 Praktičnih Veština Prodaje: Kako da povećate broj klijenata… skoro pa momentalno i bez agresivnosti u nastupu. Priključite se ovde.

Rad sa mnom 1-1: Kako da napravite neodoljivu ponudu i ostvarite ciljeve koje do sada niste uspevali… Saznajte više i zakažite strateški poziv ovde.

I učinite to sada jer će Vam budući Vi biti beskrajno zahvalan! 😊

Svakog petka ujutru šaljem po jednu korisnu smernicu u vezi ličnog razvoja, razvoja biznisa ili prodaje