Kako započeti karijeru u digitalnom marketingu – Jelena Jovanović, digitalni marketar

  • Post category:Objave

Otkud interesovanje za digitalni marketing?

Čim sam upisala master studije znala sam da tezu želim da pišem iz oblasti marketinga. Tokom istraživanja te teme, došla sam do spoznaje da je digital ono što me najviše interesuje. 

Tako sam napravila prve korake u ovoj oblasti, a posle se to interesovanje dalje razvijalo na doktorskim studijama i kroz posao.

Jelena-jovanovic-slika

Šta ti je doneo MBA u poslu?

Možda najviše to da se prepozna ambicija, istrajnost i interesovanje za određeno polje. Ne samo master, već i osnovne studije su tu da postave temelje i nauče nas strpljenju i istrajnosti, što mislim da je u današnje vreme sve veći problem. 

Sve više ljudi želi da dođe do određenih rezultata bez ulaganja mnogo vremena, energije i truda u to. Iako je školstvo neusklađeno sa realnim poslovanjem danas, smatram da ono kao takvo ne bi trebalo biti zanemareno i sklonjeno u zapećak.

Da li si imala neke predmete koji su vezani za digitalni marketing? Koliko su stvari odatle primenljive u praksi?

Tokom osnovnih i master studija sam imala nekoliko predmeta iz oblasti marketinga, ali u sklopu njih je fokus bio na tradicionalnom marketingu. Tek na doktorskim studijama sam imala prilike u akademskom smislu da se više bavim digitalom.

Imala sam sreće što imam odlične profesorke marketinga koje su umele na vrlo lep način da nam prenesu njihovo znanje i nauče da razmišljamo kao marketari. To su činile kroz različite primere, zadatke i studije slučaja koje su nas podsticale da posmatramo kampanje i kao konzumenti i kao kreatori istih.

Na taj način smo u vrlo teoretskom okruženju donekle imali uvid u to kako stvari funkcionišu u praksi.

Kako izgleda tvoj radni dan?

U većini slučajeva dan mi započinje tako što čitam i odgovaram na imejlove i poruke u inboksima različitih platformi, potom ispratim šta je to novo što je objavljeno tog dana na različitim veb-sajtovima, blogovima, i društvenim mrežama.

Nakon toga sledi kafa, kao glavni saučesnik u mom poslu. Sa saučesnikom gledam u rokovnik šta me po planu čeka tog dana, ispunjavam stavku po stavku i dodajem nove stavke u kalendar u skladu sa izazovima koji se pojave na radaru.

Ako neko želi da krene da se bavi digitalnim marketingom, odakle je najbolje da počne?

Pre svega od toga da sebi odgovori na dva pitanja:

  1. Da li mene ovo zaista interesuje, ili želim da se bavim ovime jer je to sad atraktivna profesija?
  2. Da li sam spreman da konstantno učim?

 Zašto baš ova dva pitanja?

Prvo, zato što svaki posao sa sobom nosi stres, umor i nekad želju za promenom profesije. Ali kada radite ono što istinski volite sve te prepreke su samo trenutne dok ne prođe oluja i dok se ne odmorite malo; dok kad radite nešto samo zato što je to trenutno aktuelno, onda se ta količina stresa multiplicira i to vodi u hronično nezadovoljstvo.

Drugo, neko ko nije spreman na to da se stalno usavršava, prati novitete i promene koje se nekad dešavaju i na dnevnom nivou možda bi trebalo da se odluči za tradicionalni marketing ili neku drugu sferu poslovanja.

Koja oblast digitalnog marketinga je najpogodnija za vlasnike malih biznisa koji bi to radili sami? (Tj. koja će im dati najbrži rezultat)

Za male biznise definitivno najbolji segment su društvene mreže. Zašto? Zato što su one svima dostupne. Iako ima ljudi koji su tehnološki pismeni, intuitivini i koji uspevaju voditi poslovne stranice svog biznisa uvek je bolje te stvari prepustiti nekome ko se time profesionalno bavi.

U idealnom slučaju to je timski rad između vlasnika biznisa i digitalnog marketara. Na taj način vlasnik iz prve ruke pruža uvid u dešavanja i planove, a marketar svojim znanjem to pretvara u kvalitetan sadržaj, oglasne poruke i dr.

Kako do 8500 pratilaca na Linkedinu? Možeš li sa nama podeliti šta je tebi pomoglo da postigneš tako značajan uspeh?

Brojevi često umeju da nas očaraju, ali od veličine broja lično uvek se više vodim time kakvi su činioci tog broja. Jer veliki broj pratilaca na nekoj društvenoj mreži ili veliki broj poseta na veb-sajtu nisu najvažniji; važnije je ko čini te pratioce na društvenoj mreži –  da li su to poznanici, ljudi iz industrije, konkurencija, potencijalni poslovni partneri, poslodavci, klijenti?

Ili su to lažni nalozi iza kojih stoji bot koji simulira aktivnosti dok vi mislite da vas prati potencijalni klijent; ili možda skup ljudi koji se nalaze na drugom kraju planete i nikad neće kupiti kafu u vašem lokalnom kafiću?

Metrika je sklona tome da nas očara ili razočara, zato je potreban malo dublji uvid u ono što prvo vidimo. Naravno, sve ovo je lični stav izgrađen višegodišnjim iskustvom u poslovanju. Pitaj me sve ovo isto za 5 godina, pa ćemo videti kakve ću ti onda odgovore dati 🙂

Ako Vam se dopao  ovaj intervju i pronašli ste neku vrednost za sebe, dodatne resurse možete pogledati na mom BLOGU.

U pitanju je još nekoliko sjajnih intervjua koje sam uradio sa dokazanim poslovnim ljudima i nekoliko realnih industrijskih studija slučaja. 

Ako osećate da na bilo koji način mogu da dodam vrednost Vašoj karijeri ili razvoju biznisa, možete me zapratiti OVDE ili OVDE