STUDIJA SLUČAJA: Kako promena paradigme donosi uštede i unapređenja?

Poslovni svet menja se svakodnevno. Stoga najbolje rezultate prave oni koji su u stanju da se brzo prilagode promenama. Osim brze reakcije na promene to zahteva i nov način razmišljanja. U narednih 5 godina u biznisu će biti apsolutno nebitno:
  • Da li ste 20 godina u poslu
  • Da li ste vodili tim od 50 ljudi
  • Da li ste radili u Guglu
  • Koju titulu posedujete
  • Ko Vas je preporučio
  • Koliko prijatelja imate na društvenim mrežama
  • Koliko ste zarađivali do sada
Ali će zato poslodavci imati sledeće zahteve od kandidata za posao:
  • Koliko ste sposobni za novo učenje i novo prilagođavanje
  • Koliko ste sposobni da saradnike iz drugih sektora uključite u svoj projekat
  • Koliko ste sposobni da stare veštine primenite na novom poslu
  • Koliko ste sposobni da pokrenete ljude na akciju čak i kad nemate formalni autoritet
  • Koliko ste sposobni da uspostavite nove kontakte
  • Koliko sposobnih ljudi čini Vašu master-majnd grupu
  • Koliko novca ste sposobni da donesete u kompaniju.
Novo vreme zahteva novu paradigmu, a pandemija je tu činjenicu samo zabetonirala. Svaki razuman pojedinac i sam će doći do ovakvih zaključaka (pre ili kasnije). Ali šta ako ste u ulozi prodavca i treba da utičete na promenu u načinu razmišljanja svog kupca? To je već malo teži posao.

Kako promeniti kupčevu paradigmu?

Kako ga motivisati da stvari analizira na drugačiji način gde mu proizvod koji je naizgled skuplji donosi drastične uštede?

Dok sam se bavio pakovanjem, to je bila moja svakodnevica. Ovaj koncept ušteda podrazumeva da testirate kvalitetnije materijale koji su skuplji po uobičajenoj jedinici mere od onoga što kupac koristi, ali se zato manje troše i na taj način donose uštede.

Kao što vidite, to zahteva promenu kompletne paradigme kupca. Na primer, kod mašinske streč folije umesto “cene po kilogramu“ treba prikazati “trošak po paleti“. A onda ima i malo matematike:

Trošak po paleti = Potrošnja * Učešće hilzne * Cena 

Kako to izgleda kada se zabeleže konkretne brojke, pogledajte u Tabeli:

Tabela potrošnje folije

Kao što vidimo direktna korist za kupca ogleda se u 3 stvari:

47% ušteda na pakovanju ili i do 8.460 EUR godišnje
75% manja potrošnja folije pa je samim tim manja i ekološka taksa
55% ređe menjanje folije na mašini pa je samim tim povećana produktivnost

Razlog za kupčevo zadovoljstvo predstavlja i činjenica da nema nikakvih dodatnih ulaganja da bi počeo da primenjuje ovaj koncept. Sve što mu treba jeste malo volje i 1 sat vremena dok se ne podese parametri mašine za rad sa novom folijom.

Ako Vi posedujete besprekorne prodajne, prezentacione i analitičke veštine, a druga strana otvorenost za novi uticaj i solidne menadžerske sposobnosti, onda to dovodi do ovako dobrih rezultata i dugoročne saradnje. 

Dobra vest je da i jednu i drugu veštinu možete naučiti u Agenciji Efektivno. 

P.S.

Ako želite da napredujete brže i imate direktnu podršku u implementaciji, predlažem da proverite još 2 načina na koja mogu da Vam pomognem:

6 Praktičnih Veština Prodaje: Kako da povećate broj klijenata… skoro pa momentalno i bez agresivnosti u nastupu. Priključite se ovde.

Rad sa mnom 1-1: Kako da napravite neodoljivu ponudu i ostvarite ciljeve koje do sada niste uspevali… Saznajte više i zakažite strateški poziv ovde.

I učinite to sada jer će Vam budući Vi biti beskrajno zahvalan! 😊

Svakog petka ujutru šaljem po jednu korisnu smernicu u vezi ličnog razvoja, razvoja biznisa ili prodaje

Aleksandar Sarić

Tražite proverenog savetnika za Prodaju i Menadžment sa preko 10 godina iskustva? Ja sam Aleksandar Sarić i pomoći ću Vam da podignete svoj biznis na viši nivo i ostvarite ciljeve koje do sada niste uspevali.